Nyt om jagt på Aalborg Kommunes arealer

9. sep. 2023 -- Tilføjet af : webmaster

Der arbejdes i Aalborg Jægerråd på at indgå aftaler med Aalborg Kommune om jagt på nogle af kommunens arealer.

Der er tale om følgende mulige lejemål.
Billeskoven, ca. 32 Ha
Pris pr. år pr. plads kr. 960,00

Finstrupgaard, ca. 65 Ha
Pris pr. år pr. plads kr. 1.950,00

Skovstruplund, ca. 21,5 Ha
Pris pr. år pr. plads kr. 645,00

Hvis du er interesseret i en eventuel plads i et af konsortierne, vil vi gerne høre fra dig:
Send en mail til formanden:
formand.aajk@gmail.com

Foreløbig orientering om, hvad der arbejdes på (der kan ske ændringer):

Der oprettes tre konsortier med hver 10 konsortiemedlemmer.
De aktuelle konsortier drives af én af jagtforeningerne i Aalborg Jægerråd.
Hver forening er ansvarlig i forhold til udlejer med hensyn til økonomi og jura.
Hver forening står som garant for jagtlejens rettidige betaling og øvrige aftaler omkring jagten i forhold til indberetninger mm til udlejer.

Hver forening udpeger en konsortieformand, der sikrer, at lejekontrakt med udlejer og den interne konsortieaftale overholdes. Konsortieformanden refererer til jagtudvalget/Jægerrådet.

Konsortiets interne aftaler omfatter, hvordan enkeltmandsjagter som bukkejagten fordeles, hvordan jagtdage bookes og registreres og hvordan, der skal afregnes for nedlagt vildt.
Den interne aftale definerer, hvad der kan nedlægges af vildt, dels i alt på arealet og dels af hvert medlem. Antallet af nedlagt vildt skal følge anbefalingerne for en bæredygtig afskydning af råvildt 50% voksne 50% lam, og af de voksne 50% buk 50% rå.

Ved konsortiets oprettelse indbetaler alle medlemmer et aftalt beløb til konsortiets kasse.
Kassen indkøber nødvendigt grej for afvikling af jagterne, herunder stiger, pavillon, bænk/bord sæt og lign.
Nedlagt vildt afregnes til konsortiets kasse.
Kassen anvendes til afholdelse af konsortiets udgifter, samt nedbringelse af alles jagtleje ved brug af kassens årlige overskud.

Konsortiets medlemmer har alle samme rettigheder og forpligtelser.
Ved fællesjagter kan hvert konsortiemedlem medtage 1 gæst, gæstepladser kan byttes indbyrdes.
Gæsten afregner nedlagt bytte med værten.

Pladserne i konsortierne forventes tildelt efter lodtrækning blandt de interesserede medlemmer af den enkelte forening.
Hvis du er interesseret i en plads, så giv lyd. – hurtigst muligt -    bestyrelsen deltager i møde om dette den 19 sep.